Barselyoga

Mor- og barnyoga, eller barsel yoga, hjelper på en skånsom måte med å stramme opp bekkenbunn og styrke mage og rygg etter svangerskapet. 

Barselyogakurs ...påmelding
 

BARSELYOGA TORSDAG DAGTID

Kurs settes opp etter forespørsel med minst 6 deltager. Ta kontakt :-)

kl 1100 - kl 1200 Oppstart torsdag 2. mars tom torsdag 27. april (8 ganger)
kl 1100 - kl 1200 oppstart torsdag 4. mai tom torsdag 22. juni (8 ganger)
 (STENGT KRISTI HIMMELFARTSDAG 25. MAI)

Begrensede antall plasser- 8 mødre med barn - Bindende påmelding

Kurs settes opp etter forespørsel med minst 6 deltager. Ta kontakt :-)
NB! Kursene holder stengt uke 8 i vinterferien, Skjærorsdag 13. april , Kristihimmelfartsdag 25. mai og uke 40 i høstferien.

Det er viktig å ta hensyn til at kroppen har vært gjennom en stor påkjenning, og ikke begynne hard trening rett etter fødselen. La kroppen få tid til å komme seg! 

Yogaklassene har utgangspunkt i klassisk yoga med fokus på avspenning, fysisk tilrettelagt yoga for barsel, pust og yogatid med barnet. Mor- og barn yoga eller barsel yoga, hjelper på en skånsom måte med å stramme opp bekkenbunn og styrke mage og rygg etter svangerskapet. Gir avspenning til typisk utsatte muskelgrupper og mange gode strekkøvelser.

På barselyogaen trenger man ikke bekymre seg for om et gråtende barn forstyrrer timen, og om man trenger å amme, skifte en bleie eller gå ut en liten tur med barnet er det helt i orden. Vi anbafaler å starte med barselyoga f.o.m barnet er  ca åtte-ti uker gammelt. Barnet er nå mer selvstendig og mindre avhengig av mor. Kjenner du at kurset vil fungere for dere begge tidligere er det ingenting i veien for det. Du kjenner dette best selv. Du kan gjøre barselyoga helt til barnet begynner å krabbe og krever av deg at du følger mer med på den lille.