Yoga og Meditasjon

 

KURS I YOGA OG MEDITASJON

 

KURS I KLASSISK YOGA OG MEDITASJON MANDAGSSKVELDER
(oppfølgerkurs for deg som allerede har gått et nybegynnerkurs)

kl 1915 - kl 2045  oppstart  9.oktober tom 11. desember (10  ganger)
PÅMELDING

SEMESTERKURS I KLASSISK YOGA OG MEDITASJON MANDAGSKVELDER  Januar 2018
(Oppfølgerkurs til nybegynnerkursene og gir fordypning over tid)
kl 1915 - kl 2045  oppstart  8. januar tom 25. juni ( 24 ganger)
Det er mulig å melde seg på i løpet av semesteret. Ta kontakt på TLF. 45218896

NB! stengt uke 8 i vinterferien 19. februar

PÅMELDING

FORMIDDAGSKLASSE ( DROP IN) I YOGA OG MEDITASJON MANDAGER
(Passer for alle aldre fra ungdom til senior med noe kjennskap til yogatradisjonen fra før)
kl 1100 - kl 1230 oppstart 28. august tom 18. desember ( 16 ganger)
NB! stengt uke 40 i høstferien 2. oktober

PÅMELDING

SEMESTERKURS I KLASSISK YOGA OG MEDITASJON TIRSDAGSKVELDER
(Fordypningskurs for deg som har en selvstendig fysisk yogapraksis og ønsker konsentrasjon på pust- og meditasjonsteknikkene)
kl 1915 - kl 2045  oppstart  10. oktober tom 12. desember ( 10 ganger)
Det er mulig å melde seg på i løpet av semesteret. Ta kontakt på TLF. 45218896
NB! stengt uke 8 i vinterferien 19. februar
PÅMELDING

 

YOGA OG MEDITASJON HELGKURS FOR BEDRIFTER OG PRIVATE KUNFDER SETTES OPP VED FORESPØRSEL - RING ELIZABETH PÅ 45218896

Klassene i Yoga og Meditasjon er de mest tradisjonelle klassene hos Centrum Yoga. Her omfavner vi store deler av hva den tantriske yogatradisjonen har å by på. Fra fysiske øvelser til pusteteknikker, meditasjon og avspenning. Vi tar oss god tid, arbeider grundig og dyptpløyende. Kurset ruster deg til å kunne følge de faste klassene som går til faste tider hele sesongen og gir deg muligheten til å fordype deg i yoga og meditasjon over tid. Det er ved jevn praktisering at yogaens virkninger virkelig blir tydelige, så bruk denne unike sjansen. Ved siden av å arbeide med å utvikle de teknikkene du allerede kan, lærer du også nye øvelser. Klassene varer 1¾ time. Du lærer og arbeider med: Fysiske yogastillinger (Asanas), dynamiske og statiske. Vi arbeider med et bredt utvalg øvelser som forløser spenninger i kroppen, og gjør den smidigere, sterkere stabiliserer balansen. Pusteøvelser (Pranayama). Du lærer en rekke pusteøvelser som har forskjellige virkninger på kropp og sinn. Teknikkene hjelper deg til å utvikle en dypere roligere pust. Arbeidet med pusten står sentralt i yoga og meditasjonsklassene. Konsentrasjonsteknikker. Du lærer teknikker som hjelper deg til å utvikle et bedre fokus og en lett uanstrengt konsentrasjon (opplevelse) av det du til enhver tid holder på med, tilstedeværesle i nuet. Meditasjonsteknikker. Du jobber med meditasjonsteknikker fra den Tantriske tradisjonen, teknikker du kan utvikle deg med over år. Dybdeavspenning (Yoga Nidra). Vi bruker alltid avspenning i klassene. Virkningene av dybdeavspenningen er opplevelse av dyp ro, klarhet og avspenthet. Viktig: Det er best at det går to timer fra du har spist et større måltid mat til du praktiserer yoga. Bruk tøy det er lett og bevege seg i. Du trenger ikke sko, yoga praktiseres best barbent, evt i sokkelesten. Yogamatter og annet utstyr finnes hos Centrum Yoga.