You are here

Yoga og Meditasjon

CENTRUM YOGA HAR FLYTTET LOKALET TIL ST OLAVS PLASS 3
I NYTT OG MINDRE FORMAT

KURS I YOGA OG MEDITASJON 2019

 

KURSOPPSTART 2019

Yogaklassene har fått et mer intimt preg med plass til maks 7 deltagere pr klasse, med mulighet for å ta igjen tapte kursklasser på en av de andre yogaklassene så sant det er ledig plass, og det pleier å gå fint:-)):

Yoga og meditasjon torsdager kl 1100 - 1230 - 10. januar - 4. april ( 12 uker) - stengt vinterferien uke 8, 21/2
NB! Klippekort og Drop In ordning - Kursdeltagere prioriteres!
Yoga og meditasjon torsdager kl 1700 - 1845 - 10. januar - 4. april ( 12 uker) - stengt vinterferien uke 8, 21/2

Kurspris kr 2500,-  - Bindende påmelding med mulighet til å ta igjen tapt kurskveld på en av de andre kursene i løpet av kurs semesteret. Påmelding via mail på post@centrumyoga.no eller 45218896. Kursene holdes med forbehold nok påmeldte deltagere. Oppgi hvilket kurs du ønsker å følge så sender jeg faktura eller du betaler over vipps. Husk å oppgi kursdag og tidspunkt ev navn på kursdeltager om du betaler for noen andre.

YOGA OG MEDITASJON HELGKURS FOR BEDRIFTER OG PRIVATE KUNFDER SETTES OPP VED FORESPØRSEL - RING ELIZABETH PÅ 45218896

Klassene i Yoga og Meditasjon er de mest tradisjonelle klassene hos Centrum Yoga. Her omfavner vi store deler av hva den tantriske yogatradisjonen har å by på. Fra fysiske øvelser til pusteteknikker, meditasjon og avspenning. Vi tar oss god tid, arbeider grundig og dyptpløyende. Kurset ruster deg til å kunne følge de faste klassene som går til faste tider hele sesongen og gir deg muligheten til å fordype deg i yoga og meditasjon over tid. Det er ved jevn praktisering at yogaens virkninger virkelig blir tydelige, så bruk denne unike sjansen. Ved siden av å arbeide med å utvikle de teknikkene du allerede kan, lærer du også nye øvelser. Klassene varer 1¾ time. Du lærer og arbeider med: Fysiske yogastillinger (Asanas), dynamiske og statiske. Vi arbeider med et bredt utvalg øvelser som forløser spenninger i kroppen, og gjør den smidigere, sterkere stabiliserer balansen. Pusteøvelser (Pranayama). Du lærer en rekke pusteøvelser som har forskjellige virkninger på kropp og sinn. Teknikkene hjelper deg til å utvikle en dypere roligere pust. Arbeidet med pusten står sentralt i yoga og meditasjonsklassene. Konsentrasjonsteknikker. Du lærer teknikker som hjelper deg til å utvikle et bedre fokus og en lett uanstrengt konsentrasjon (opplevelse) av det du til enhver tid holder på med, tilstedeværesle i nuet. Meditasjonsteknikker. Du jobber med meditasjonsteknikker fra den Tantriske tradisjonen, teknikker du kan utvikle deg med over år. Dybdeavspenning (Yoga Nidra). Vi bruker alltid avspenning i klassene. Virkningene av dybdeavspenningen er opplevelse av dyp ro, klarhet og avspenthet. Viktig: Det er best at det går to timer fra du har spist et større måltid mat til du praktiserer yoga. Bruk tøy det er lett og bevege seg i. Du trenger ikke sko, yoga praktiseres best barbent, evt i sokkelesten. Yogamatter og annet utstyr finnes hos Centrum Yoga.