Yoga og Meditasjon

 

KURS I YOGA OG MEDITASJON

 

KURS I KLASSISK YOGA OG MEDITASJON MANDAGSSKVELDER
(oppfølgerkurs for deg som allerede har gått et nybegynnerkurs)

kl 1915 - kl 2045  oppstart  9. januar tom 6. mars (8  ganger)
kl 1915 - kl 2045 oppstart 13. mars tom 22. mai (8 ganger)
NB! stengt uke 8 i vinterferien 20. februar, i påskeuka (uke 15) 10. april og 2. påskedag 17. april

PÅMELDING

SEMESTERKURS I KLASSISK YOGA OG MEDITASJON MANDAGSKVELDER
(oppfølgerkurs for deg som allerede har gått et nybegynnerkurs og ønsker fordypning over tid)
kl 1915 - kl 2045  oppstart  9. januar tom 26. juni ( 20 ganger)
Det er mulig å melde seg på i løpet av semesteret. Ta kontakt på TLF. 45218896

NB! stengt uke 8 i vinterferien 20. februar, i påskeuka (uke 15) 10. april, 2. påskedag 17. april og 2. pinsedag 5. juni
PÅMELDING

FORMIDDAGSKURS ( DROP IN) I YOGA OG MEDITASJON MANDAGER
(Passer for alle aldre fra ungdom til senior med kjennskap til yogatradisjonen fra før)
kl 1100 - kl 1230 9. januar tom 26. juni ( 20 ganger)
NB! stengt uke 8 i vinterferien 20. februar, i påskeuka (uke 15) 10. april, 2. påskedag 17. april og 2. pinsedag 5. juni
PÅMELDING

Kursene holdes med forbehold om nok deltagere - Bindende påmelding

YOGA OG MEDITASJON HELGKURS SETTES OPP VED FORESPØRSEL - RING ELIZABETH PÅ 45218896

Klassene i Yoga og Meditasjon er de mest tradisjonelle klassene hos Centrum Yoga. Her omfavner vi store deler av hva den tantriske yogatradisjonen har å by på. Fra fysiske øvelser til pusteteknikker, meditasjon og avspenning. Vi tar oss god tid, arbeider grundig og dyptpløyende. Kurset ruster deg til å kunne følge de faste klassene som går til faste tider hele sesongen og gir deg muligheten til å fordype deg i yoga og meditasjon over tid. Det er ved jevn praktisering at yogaens virkninger virkelig blir tydelige, så bruk denne unike sjansen. Ved siden av å arbeide med å utvikle de teknikkene du allerede kan, lærer du også nye øvelser. Klassene varer 1¾ time. Du lærer og arbeider med: Fysiske yogastillinger (Asanas), dynamiske og statiske. Vi arbeider med et bredt utvalg øvelser som forløser spenninger i kroppen, og gjør den smidigere, sterkere stabiliserer balansen. Pusteøvelser (Pranayama). Du lærer en rekke pusteøvelser som har forskjellige virkninger på kropp og sinn. Teknikkene hjelper deg til å utvikle en dypere roligere pust. Arbeidet med pusten står sentralt i yoga og meditasjonsklassene. Konsentrasjonsteknikker. Du lærer teknikker som hjelper deg til å utvikle et bedre fokus og en lett uanstrengt konsentrasjon (opplevelse) av det du til enhver tid holder på med, tilstedeværesle i nuet. Meditasjonsteknikker. Du jobber med meditasjonsteknikker fra den Tantriske tradisjonen, teknikker du kan utvikle deg med over år. Dybdeavspenning (Yoga Nidra). Vi bruker alltid avspenning i klassene. Virkningene av dybdeavspenningen er opplevelse av dyp ro, klarhet og avspenthet. Viktig: Det er best at det går to timer fra du har spist et større måltid mat til du praktiserer yoga. Bruk tøy det er lett og bevege seg i. Du trenger ikke sko, yoga praktiseres best barbent, evt i sokkelesten. Yogamatter og annet utstyr finnes hos Centrum Yoga.