Nybegynner

Velg mellom  nybegynner helgekurs og nybegynner kveldskurs onsdager eller torsdager over 8 kurskvelder  

NYBEGYNNER HELGEKURS HØSTSEMESTER 2017
 23. & 24. september, 21. & 22. oktober & 25. & 26. november

Helgekursene har 4 klasser a 2 timer kl 10.00 - 12.00 og kl 13.00 - 15.00 begge dager. Nybegynner helgekurs + 2 uker fri drop in i våre 10 faste yogaklasser i etterkant av kurset kr 1800.-
Yogahelgen er en intensiv kursform som gir deg en grundig innføring i yoga. Et fint kurs for deg som har lyst til å komme raskt igang, deg som trenger et oppfriskningskurs eller deg som trenger ny inspirasjon i din yogapraksis. En spennende og behagelig helg med yoga. Du som er aktiv i de 10 faste yogaklassene får 20% rabatt på helgekurs. I etterkant av kurset kan du nok yoga til selv å velge om du vil følge Dynamiske kraftfulle, fysiske klasser, de mer rolige Yoga og meditasjonsklassene, de mer terapeutiske Lett og rolig yogaklassene eller om du vil veksle mellom disse.

PÅMELDING

 

NYBEGYNNERKURS ONSDAGSKVELDER
kl 1830 - kl 2000  oppstart  30. august tom 25. oktober (8 ganger)
kl 1830 - kl 2000  oppstart 1. november tom 20. desember (8 ganger)
NB! stengt uke 40 i høstferien 4. oktober.

NYBEGYNNERKURS TORSDAGSKVELDER
kl 1915 - kl 2045  
oppstart  31. august tom 26. oktober (8 ganger)
kl 1915 - kl 2045  
oppstart 2. november tom 21. desember (8 ganger)
NB! stengt uke 40 i høstferien  5. oktober.

Kursene holdes med forbehold om nok deltagere - Bindende påmelding

PÅMELDING

Du lærer og arbeider med: Fysiske yogastillinger (Asanas), dynamiske og statiske. Vi arbeider med et bredt utvalg øvelser som forløser spenninger i kroppen og gjør den mykere, ledigere og gir bedre balanse. Pusteøvelser (Pranayama). Du lærer en rekke pusteøvelser som har forskjellige virkninger på kropp og sinn. Teknikkene hjelper deg til å utvikle en dypere, roligere pust. Konsentrasjonsteknikker. Du lærer teknikker som hjelper deg til å utvikle et bedre fokus og en lett uanstrengt konsentrasjon (opplevelse) av det du til enhver tid holder på med, altså tilstedeværesle i nuet. Dybdeavspenning (Yoga Nidra). Vi har alltid avspenning i klassene. Virkningene av dybdeavspenningen er opplevelse av dyp ro, klarhet og avspenthet. 

Viktig: Det er best at det går to timer fra du har spist et større måltid mat til du praktiserer yoga. Bruk tøy det er lett og bevege seg i. Du trenger ikke sko, yoga praktiseres best barbent, evt i sokkelesten. Yogamatter og annet utstyr finnes hos Centrum Yoga.