Nybegynner

Velg mellom  nybegynner helgekurs og nybegynner kveldskurs onsdager eller torsdager over 8 kurskvelder  

NYBEGYNNER HELGEKURS VÅRSEMESTER 2017
 7. & 8 januar, 11. & 12. februar, 25. & 26. mars og 22. & 23. april

Kurset har 4 klasser a 2½ time kl 10.00 - 12.30 og kl 15.00 - 17.30 begge dager.
Nybegynner helgekurs + 2 uker fri drop in i våre 10 faste yogaklasser i etterkant av kurset kr 1800.-
Yogahelgen er en intensiv kursform som gir deg en grundig innføring i yoga. Et fint kurs for deg som har lyst til å komme raskt igang, deg som trenger et oppfriskningskurs eller deg som trenger ny inspirasjon i din yogapraksis. En spennende og behagelig helg med yoga. Du som er aktiv i de 10 faste yogaklassene får 20% rabatt på helgekurs. I etterkant av kurset kan du nok yoga til selv å velge om du vil følge Dynamiske kraftfulle, fysiske klasser, de mer rolige Yoga og meditasjonsklassene, de mer terapeutiske Lett og rolig yogaklassene eller om du vil veksle mellom disse.

PÅMELDING

 

NYBEGYNNERKURS ONSDAGSKVELDER
kl 1830 - kl 2000  oppstart  11. januar tom 8. mars (8 ganger)
kl 1830 - kl 2000  oppstart 19. april tom 14. juni (8 ganger)
NB! stengt uke 8 i vinterferien 23. februar og 17. mai  Bindende påmelding

NYBEGYNNERKURS TORSDAGSKVELDER
kl 1915 - kl 2045  oppstart  12. januar tom 9. mars (8 ganger)
kl 1915 - kl 2045  oppstart 16. mars tom 1. juni (10 ganger)
NB! stengt uke 8 i vinterferien 23. februar og Kristihimmelfartsdag 25. mai- Bindende påmelding

 

Kursene holdes med forbehold om nok deltagere.

 

PÅMELDING

Du lærer og arbeider med: Fysiske yogastillinger (Asanas), dynamiske og statiske. Vi arbeider med et bredt utvalg øvelser som forløser spenninger i kroppen og gjør den mykere, ledigere og gir bedre balanse. Pusteøvelser (Pranayama). Du lærer en rekke pusteøvelser som har forskjellige virkninger på kropp og sinn. Teknikkene hjelper deg til å utvikle en dypere, roligere pust. Konsentrasjonsteknikker. Du lærer teknikker som hjelper deg til å utvikle et bedre fokus og en lett uanstrengt konsentrasjon (opplevelse) av det du til enhver tid holder på med, altså tilstedeværesle i nuet. Dybdeavspenning (Yoga Nidra). Vi har alltid avspenning i klassene. Virkningene av dybdeavspenningen er opplevelse av dyp ro, klarhet og avspenthet. 

Viktig: Det er best at det går to timer fra du har spist et større måltid mat til du praktiserer yoga. Bruk tøy det er lett og bevege seg i. Du trenger ikke sko, yoga praktiseres best barbent, evt i sokkelesten. Yogamatter og annet utstyr finnes hos Centrum Yoga.